Tokrat sem za vas primerjali dva izmed najboljših eMTBjev oziroma štromarjev ta trenutek, ko se piše leto 2021. Oba kolesa sta odlična in s ceno postavljena tja v višave. Klub temu, da je oprema med njima primerljiva, tega za ceno ne moremo trditi. Ali temu botruje način nakupa oziroma je res prvi toliko boljši od drugega? To sem poskušal ugotoviti tudi sam. Glede, da so o teh kolesih že ogromno napisali na priznani spletni reviji za eMTB E-MOUNTAINBIKE ne bom odkrival kakšne tople vode. Za vse tiste, ki vas zanimajo tudi najmanjši detajli glede tehnikalij, kako ju je voziti in kje so razlike med lanskoletnimi modeli si članek v angleščini ali nemščini preberite v omenjeni reviji. Dobite jo na spleto ali še bolje na aplikaciji. Pa gremo.
1. SPECIALIZED TURBO LEVO FSR S-WORKS 2022
TEHNIČNE LASTNOSTI:
Okvir:
S-Works FACT 11m karbonski okvir, 29 Trail Geometry, integrirana baterija, notranja napeljava žic, Command Post napeljava, 148mm spacing, industrijski ležaji, 150mm hoda
Vilica:
FOX FLOAT Factory 36, GRIP2 damper, 15x110mm, 160mm hoda
Zadnji amortizer:
FOX FLOAT Factory DPS, 3 stopenjska nastavitev, 210x52.5, Rx trail Tune, 150mm hoda
Oprema:
SRAM XX1 Eagle AXS (elektronski zadnji menjalnik) / SRAM AXS Eagle (prestavne ročke) / 11 prestav
Zavore:
Magura MT7, 4-batne, hidravlične disk zavore, 203mm rotorja
Gonilka:
Praxis full carbon M30, 32T
Zadnji verižniki:
SRAM XG-1299, 12-stopenjski, 10-52T
Sedežna opora:
RockShox Reverb AXS, 30.9mm, S: 125, M:150, L/XL: 170mm
Obroči:
Roval Traverse SL karbonski obroč, ročno pleteni, 30mm notranje širine, 2Bliss Ready, 28h
Prednji plašč:
Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.6"
Zadnji plašč:
Eliminator, GRID TRAIL Casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.3"
Elektro motor:
Specialized 2.1, custom Rx Trail-tuned motor, 250W, 90nM navora, 410% pomoči
Uporabniški vmesnik:
Specialized TCU, 10-LED stanje baterije, 3-LED Ride Mode zaslon, ANT+/Bluetooth®
Baterija:
Turbo M2-700, 700Wh, integrirana v spodnjo cev, zaklepanje, možnost polnjenja baterije na kolesu ali posebej, ANT+/Bluetooth® povezljivost, povezljiva z aplikacijo Mission Control App connectivity
Polnilec:
Specialized Custom polnilec, 42V4A Rosenberger
KOLO:
Kolo, ki je bilo izbrano za najboljše na testu priznane revije za eMTB E-MOUNTAINBIKE že četrto leto zapored. Tam pravijo revolucija in ne evolucija. Novi Turbo levo se zanaša na posodobljen Specialized 2.2 motor in se ponaša s prenovljenim karbonskim okvirjem, napredno geometrijo in s holističnimi rešitvami glede povezljivosti. Novi TL ima po novem tudi pametni displej, ki mu pri Specialized pravijo MasterMind in deluje v popolni simbiozi z MIssion Control aplikacij, kjer so možnosti za kostumizacijo še širše. Cena? slabih 14.000 evrov. Hudo.
Kolo je s svojo opremo optimizirano za performanse na trailih in med tem ne moremo mimo FOX Factoy blaženja z 38 GRIP2 vilico in FLOAT X2 zadnjim blažilnikom s 160/150 mm hoda. Za prestavljanje skrbi SRAM XX1 Eagle AXS, ki v kombinaciji z RockShock Reverb AXS potopnim sedežem poskrbi za urejeno delovno okolje na krmilu kolesa. Za ustavljanje kolesa skrbi MAGURA MT7. Kolo je mullet, kar pomeni, da je zadnje kolo manjše kot spredaj. Tokrat 27.5 zadaj in 29 spredaj. Geometrija karbonskega koelsa je nastavljiva. Za leto 2022 se je Turbo Levo iz popolnega all-rounderja prelevil v hitrega in zlobnega shredderja .
KJE?
V Extreme Vitalu, če vprašate mene, seveda.
Podroben test kolesa v angleškem jeziku boste našli na tejle povezavi : https://ebike-mtb.com/en/specialized-s-works-turbo-levo-2021-review/ . Test iz katerega sem povzel tudi sam je delo ekipe E-MOUNTAINBIKE revije.
2.YT DECOY ELITE
TEHNIČNE LASTNOSTI:
Vse tehnične podatke si lahko ogledate na tejle povezavi : https://www.yt-industries.com/products/bikes/314/decoy-elite/preview#tech3
KOLO:
YT je ena od vročih znamk, ki je vstopila v MTB svet pred kratkim. In vstopili so s hudim orožjem na vseh segmentih MTBjev.DECOY ali VABA bi laho prav preprosto bil, Turbo Levo ubijalec. Za razliko od ostalih eMTBjev se Decoy ponaša s dejstvom, da se ga vozi in ima karakteristike navadnega eMTBja in ne težkega štromarja. Hiter, potenten in naravnan h gravitaciji. DECOY ima Shimanov STEPS E8000 motor in E7000 display. Baterija je 540 Wh in bo verjetno kmalu na voljo tudi z večjo kapaciteto glede na trende med baterijami. 160mm hoda spredaj in 165mm zadaj zmorejo blažilniki FOX. Okvir je seveda karbon. Cena? 6.999 evrov, kar je v primerjavi s Turbo Levom drobiž. Res, da oprema ni čisto primerljiva in je pri Decoyu na nekaterih segmetnih nekoliko slabša je cena več kot ugodnejša. Ceni najverjetneje botruje dejstvo, da lahko to kolo kupite oziroma naročite samo na spletu. Kolo boste morali sestaviti, do konca sami. Če je s kolesom karkoli narobe ga boste preprosto poslali nazaj. Za nekatere nesprejemljivo za ostale, easy peasy. Ali je YT Decoy Turbo Levo killer ali ni. Skoraj pa vendar ni.
KJE:
Samo na uradni spletni strani : https://www.yt-industries.com/products/bikes/425/decoy-mx-core-3/preview (če boste imeli srečo, da je še spoh kakšen na zalogi)